Over ons

Een telefoon adviseur werkt meestal in een callcenter en belt klanten op om producten of diensten te verkopen of om hen te informeren over aanbiedingen of nieuwe producten. Sommige telefoonadviseurs werken voor bedrijven die producten of diensten verkopen aan consumenten, terwijl anderen werken voor bedrijven die zaken doen met andere bedrijven.

De taken van een telefoonadviseur kunnen variëren, afhankelijk van de specifieke werkgever en de industrie waarin ze werken. Zo kan een telefoonadviseur bijvoorbeeld bellen met klanten om hun accountgegevens te verifiëren, problemen op te lossen die klanten hebben met een product of dienst, of om informatie te geven over beschikbare producten of diensten en klanten te helpen bij het maken van een aankoop.

Veel telefoonadviseurs werken volgens een script of een lijst van vragen om ervoor te zorgen dat ze alle relevante informatie verstrekken en de juiste vragen stellen. Ze moeten ook vaak gebruikmaken van computers en andere technologie om klantgegevens bij te houden en orders te verwerken.

In sommige gevallen kan het werk van een telefoonadviseur stressvol zijn, omdat ze vaak te maken hebben met klanten die boos of teleurgesteld zijn. Het is daarom belangrijk dat telefoonadviseurs goed kunnen omgaan met druk en frustratie en dat ze in staat zijn om klanten te helpen hun problemen op te lossen.